söndag 2 november 2008

sorgen efter vattenkokaren

Nu är det söndag och det känns inte speciellt lockande att gå och jobba i morgon. Dessutom har min vattenkokare gått sönder (snyft- jag har haft den i ca 10år och den har kokat mycket vatten till mig, min fina svarta bodum) och jag spanar runt efter en ny. Har hittat två jag funderar på, en svart philips och en röd nordica.

Ställde mig på vågen i morse med det verkar inte ha rasat av någonting. Mycket konstigt tycker jag. Jag häver i mig mitt pulver och äter min måltid, det måste visa resultat. Fast jag har ju inte tränat något eftersom ryggen fortfarande gör ont.

Jag har just läst ut och fjättra Lilith i kedjor. Den var ok, inte mer och inte mindre. Nu har jag gett mig på en gammal Ajvide.

Nu ska jag spana runt efter lite saker jag ska önska mig i julklapp. Tänker varje år att jag ska vara ute i god tid med önskningar men står där och funderar i oändlig tid när någon sedan frågar mig vad jag vill ha.

Inga kommentarer: