torsdag 27 november 2008

Öm

Idag hade jag mina nya stövlar; det gick finfint att jobba en hel dag i dem.

Sitter här och är allmänt öm i kroppen. Var och tränade forza för en stund sedan. Måste köpa ett par handskar jag kan ha på träningen. Svärden glider runt i handen och värker. Det räcker med att armarna, axlarna och ryggen värker, totalt onödigt att händerna ska fara illa. På lördag blir det nog styrketräning, tidigt innan alla tråkiga typer kommer och ockuperar stället. Det vill jag inte vara med om en gång till.

Imorgon tänker jag unna mig en lunch på restaurang om jag hinner. Det är efterrätten jag är ute efter, sådan är jag. Men jag kanske trots allt ska strunta i det och unna mig en chokladbit på lördag i stället. Kan gå och köpa lite dyra men ljuvliga tryfflar. Ja, det får bli äcklig soppa imorgon, blä. Det är några kvar men snart är de slut. Ska spara en påse av varje till mostern; hon får en tomat och en potatis. Jag kan inte fatta hur man kan misslyckas med en potatissoppa, inte ens i påse.

Inga kommentarer: