måndag 17 augusti 2009

oj oj oj oj oj ...

Ok, jag erkänner, det är inte enbart lättja eller stress som gjort att det var länge sedan jag skrev; det var helt enkelt så att bloggen trilskades förra gången jag var inne och då blev jag lite lite sur, inte mycket men men...

Hade en trevlig måndag förra veckan. Träffade Ci och grattade henne inför hennes nära förestående födelsedag. Inte nog med det, då hon för tillfället är bosatt ungefär så långt upp i Sverige man kan komma, så passade hon på att fira mig också (4½ månader kvar!!!...?).

Var i Växjö med jobbet torsdag och fredag. Det som jag tycker är jobbigt är att jag blir så åksjuk när jag åker buss, sedan är hela dagen förstörd. Åksjuka kan bara sovas bort. Jag funderar allvarligt på att pröva ett åksjukearmband nästa gång det är dags för buss för min del (eller flyg, båt, bil, faktiskt de flesta färdmedel som tänkas kan, kanske inte cykel, men fokuserar jag bara tillräckligt så går nog det också).

Helgen var mycket lugn, var ju helt slut efter Växjöutflykten. Jag hann däremot läsa en del, 1½ bok; detta gav mersmak så jag skickade efter ytterligare 7 böcker igår. Är jag nu inne i ett lässtim så gäller det att passa på. Vem vet när jag tappar lusten igen! Sedan får man inte glömma att det snart är dags för studier. Har bestämt mig för att läsa hälften av mina religionskurser i höst, en inriktad helt på Bibeln och en om judendom och islam, de andra restar jag, om jag nu inte drabbas av någon superinspiration.

Ett annat projekt är bokmässan. Dit vill jag! Ska bara övertala chefen att han också tycker det är en bra idé.

Inga kommentarer: