lördag 10 januari 2009

så mycket det finns att handla och så ont ett öra kan göra ibland

Ojsan ojsan, hade tänkt mig en heldag inomhus med praxisteori men icke... Å lurade ut mig på stadstur (hon skulle också sitta hemma och skriva) och vi gick loss på saker som kunde handlas och handlade gjorde vi!!! Jag köpte tunika, top, jeans, skor, benvärmare (endast 14 kr), inneskor och garn samt två tröjor till P. Allt till halva priset eller mer rabatt förutom garn, tunika och inneskor. Det jag hade tänkt köpa var bra tröjor som man kan ha till kjolar.

Sedan tror jag att jag ligger i riskzonen för att bli förkyld. Har ont i mitt ena öra. Det är inte så kul. Får dricka mycket vatten och te och ha varma kläder på mig. Träningen får vänta till nästa vecka. Jag håller stenhårt på det att med förkylning i kroppen ska man inte träna. Lite ont gör även halsen om jag känner efter ordentligt.

Mostern och jag har ingått ett vad. Slutdatum då det är upp till bevis är 1 juli. Då ska vi ha gått ner 10 kilo var. Annars... Det ska vi diskutera senare idag, straffet alltså eller boten eller vad man nu kallar det.

Gudrunrean pågår för fullt och jag har spanat in en jacka som jag tror jag ska beställa. Den är till dagens reakapspris. Det innebär att jag inte köper alla tröjor jag spanat in. Man måste gör urval och inte förköpa sig även om man vill ha allt. Präktigt eller hur!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack!
P