lördag 3 oktober 2009

Ute blåser det, regnet flyger omkring tillsammans med trädkronorna. Jag har satt mig vid datorn och funderar på om det inte börjar bli dags att laga mat snart. Till råga på allt så tvättar jag.

Nåväl, jag gav mig faktiskt ut idag. Hade ett flertal olika ärenden som skulle avverkas. Har beställt klipptid - som jag får vänta länge tills jag kan nyttja, jag har lämnat tillbaka en kofta som jag köpte igår kväll, jag har lagt undan en ny kofta på mq. Sedan har jag flanerat runt med D och även fikat med henne. Det var en liten upplevelse. Inte att jag fikade med D utan situationen fikandet, nej inte det heller utan personalen snarare. Vi gick till ett fik som vi tidigare ofta besökt. Det var inga andra gäster där; vilket är märkligt eftersom stället förr var fullt en lördag. När vi väl satt oss med vårt te och kaka så tog det inte lång stund förrän den unga fikflickan började springa runt och blåsa ut alla stearinljus utom det vid vårt bord. D och jag undrade i vårt stilla sinne varför människan gjorde det. Vid en försiktig fråga om de stängde började flickan vifta runt med armarna och säga något i stil med att vi kunde sitta kvar. Blev vi klokare? Nej! Därefter såg vi två små fåglar som flög omkring i rummet, gillades inte av oss. Därefter kom flickan och frågade om hon kunde ta våra koppar för att kunna diska dem. Vi satt kvar fem minuter bara för sakens skull. Sådana är vi. Vi förstår numera varför andra fik är fullproppade med folk och inte detta. Tråkigt eftersom de har de godaste kakorna.

Annat som hänt är att jag varit inne i mobilaffären och klämt och tryckt på alla mobiler. Det är kul. Och du mostern - nu vet jag vilken mobil du ska köpa, tog upp dina önskemål med grabben i affären. Angående mobiler så ska jag köpa ny på måndag. Yeah!!!

Dags att besöka tvättinrättningen!!!

Inga kommentarer: