lördag 31 oktober 2009

Jag är hemma igen! Har haft semester och besökt massa olika städer - främst Prag. Jajamensan igen. Var ju tvungen att få vandra fritt omkring och bara vara. Och vandrade, det gjorde jag, mycket. Såg fler fina byggnader och drack fler goda öl. Det blev till och med en del god mat; jag var inte riktigt nöjd med maten förra gången jag var där. Lite shopping blev det också, inte så mycket dock. Men det blev lite till P, lite till mig och så några julklappar.

Berlin var underbart som vanligt. Fast vi var där bara en kväll. Suck - för kort tid - men ändå, en kväll i Berlin är bättre än ingen alls. Sprang upp på KaDeWe och köpte choklad - mums. Det finns en god ljus choklad med rosenolja som är så ljuvligt god där - jag unnade mig två kakor och så köpte jag en med kardemummasmak också. Mums!

Det blev även några timmar i Rostock medan vi väntade på båten. Så nu har jag vandrat omkring där också. Tidigare har jag bara åkt runt lite i utkanten och sett några speciella hus, nu blev det lite mer. Även där inhandlades julklapp - det du, Linnéa! Du ska få en klapp från Rostock!

2 kommentarer:

Linnéa sa...

Åh så spännande :) Undra vad det kan vara för fint.

Pimpinella sa...

Det får du se på julaftons kväll!