söndag 19 juli 2009

bil är bättre än buss - min gamla vanliga svaghet för alliterationer gör sig påmind

Sammankomster har sina sidor. Det är ju så att vänner fyller jämnt ibland; då händer det att de har fest och en sådan gästade jag i helgen. Gamla vänner och bekanta, några nya och några som jag fortfarande träffar sågs. Fest är alltid trevligt. Jag var för övrigt chaufför, ville sova i min egen säng och därför offrade jag en trevlig vinkväll, man får göra så ibland. Detta var kanske tur eller otur. Jag hade behövt några glas om jag ska vara ärlig. De man träffade förr besitter ju även en hel del information om en också, sådant man trodde var glömt och begravet sedan länge. Och det kanske det även hade varit om inte you tube hade funnits med bildbevis - ack, min stackare. Inte nog med det, iphones togs fram och kastades till mig och där fick jag sitta och titta på mig själv, för länge länge sedan. Det var ju så att jubilaren och jag var med i en musikvideo, detta låter mer glamoröst än det är, och jag får väl säga att det var en riktig pekoral. Jag skämdes men inte jubilaren, hon tog det med ro, men så hade hon också hunnit dricka en hel del vin.

(jag var för övrigt inne och kollade nu, massor hade tittat och den hade legat ute ett år; dags att färga håret, byta stad och traska omkring med solglasögon jämt och ständigt)

Inga kommentarer: