lördag 11 juli 2009

Berlin

Tilllbaka från Berlin som var lika underbart som vanligt. Det enda som är tråkigt är att jag alltid får ont i fötterna eftersom det blir så mycket gående men med plåster och kräm så lättar det lite. Nya upptäckter denna gång blev en bunker med ljusabsorberande väggar samt stasis gamla högkvarter samt en del annat. Besökt blev även mitt stamställe i Berlin, motståndsrörelsens arkiv, jag gillar det stället.
Ölen var god som vanligt, köpte dock inte med mig särskilt många hem, satsade mer på choklad och te. Ett te är smakat och det var gott. Hängde ett bra tag på KaDeWes översta våning, har tidigare bara susat runt där, nu tog jag mer tid på mig att gå runt och frestas av allt gott som fanns där. Unnade mig att sitta en stund och ta en öl och titta ut genom fönstret i lugn och ro. Det är något jag rekomenderar, gott öl kan drickas på översta våningen bakom den stora klockan i choklad. Gott öl kan även drickas på Georgebräu (tror jag det heter). Där brygger de själva en väldigt god öl.
Nej, nu ska jag gå och kolla om tvätten är torr. Sedan är det dags att sova.

Inga kommentarer: