söndag 5 april 2009

renhet

Jag är ren - hela jag - även själen. Jag har skrubbat ansiktet, haft ansiktsmask, plockat ögonbrynen, rakat benen, skrubbat kroppen, haft hårinpackning, klippt tånaglarna, filat fötterna, smörjt in mig i väldoftande medikament. Men även solen har sina fläckar - kom just på att naglarna behöver nytt lack för det gamla håller på att ge sig. Nåja, får ta det efter maten.

Mina studier går bättre nu, ämnet är intressantare, det talas om hinduism och det är spännande. Håller på att läser en bra hinduismbok också. Men den andra delen får jag snart ta tag i, ligger fortfarande efter med de tråkiga böckerna och de 18 inlämningsuppgifterna jag har kvar. Kanske ska ta en eller två om dagen fr.o.m imorgon. Jag kan ha det som mål i alla fall, om jag sen inte håller det är en annan sak, huvudsaken är att det blir gjort. Förhoppningsvis kommer jag att ha lärt mig massor av saker också, även om jag har ett visst motstånd (som ni märkt... eller ...). Därför känns det bra med den pågående kursen, att det flyter på bra och att man känner att det är intressant. Meditation är nog bra - på tal om själen och dess renhet.

2 kommentarer:

caroline sa...

har oxå haft lite mini-spa idag :)
kram på dig

Anonym sa...

konstigt att jag såg dig i påsk, efter allt skrubbande, så skulle det inte vara mycket kvar av dig./mami