söndag 20 september 2009

Jag har spenderat helgen i Göteborg. Där har jag haft det trevligt med god mat och mycket andra onyttiga ting som jag och mitt sällskap glada glufsat i oss. Men vi har gjort andra saker också. Bekantat oss med kända och okända låtar som vi glatt vrålat oss igenom, födelsedagsbarnet hade ju fått singstarmikrofoner. Världskulturmuseet hade flera intressanta utställningar, bl a en om voudo eller om det var vodou, viktigt var i alla fall att man inte stavade det voodoo, för då trillade man i hollywoods demoniseringsfälla och det skulle man icke!!! Jag såg många spännande ting där, speglar med olika andar på och dockor med speglar, horn och cigarrer, dock inga med nålar i.

Jag blev även snärjd av facebook. Tänk alla dessa år jag stått emot och nu stupade jag och ligger här som athena med en pil (nål) i handen.

Vi passade även på att tillsammans sjunga balladen om ... ja, ni vet vilken sång jag menar!!!

1 kommentar:

Linnéa sa...

Underbar helg har det varit :) Jag stavade det voodoo så får folk tro precis vad dom vill. Mouhaha! Puss!